loading...
پایان نامه,رساله,تز
admin بازدید : 64 دوشنبه 02 بهمن 1391 نظرات (0)

عنوان پژوهش:

نیایش و ستایش معبود در اشعار شاعران برجسته سبک عراقی

(نظامی، عطار، مولوی، سعدی، حافظ)

 فرمت :  Word
صفحات :۳۸۰

چکیده

نیایش یکی از روحانی ترین لحظات زندگی هر مؤمن است. در همه ادیان آسمانی متناسب با تلقی و درک مؤمنان از دین شیوه ها و شکل هایی برای راز و نیاز با معبود فراهم شده است. شاعران هم به عنوان دارندگان روحهای لطیف و حساس در لابلای اشعار خود مناجات هایی نغز و دلنشین گنجانده اند که از لطیف ترین فرازهای آثارشان است. در این پایان نامه مناجات در شعرهای پنج تن از شاعران برتر سبک عراقی مورد بررسی قرار گرفته است. علت انتخاب سبک عراقی به دلیل لطافت و جنبه های غنایی بالای شعر این دوره است. در بین شاعران متعدد سبک عراقی نظامی، عطار، مولوی، سعدی و حافظ به اذعان غالب منتقدان مقامی والاتر و بالاتر از دیگران دارند.

admin بازدید : 72 دوشنبه 02 بهمن 1391 نظرات (0)

عنوان پژوهش:

اقتصاد روستایی

 فرمت :  Word
صفحات : ۲۴۸ 

مقدمه

اقتصاد روستایی شامل تمام فعالیتهای اقتصاد کشاورزی و غیر کشاورزی در مناطق روستایی است. از آنجایی که هدف غایی علم اقتصاد تامین مواد غذایی و رفاه عمومی تلقی می شود، لذا بررسی وضعیت و چگونگی انجام فعالیتهای کشاورزی در اقتصاد روستایی کشور از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که در شرایط فعلی، کشاورزی مهمترین فعالیت اقتصادی در اغلب روستاهای ایران بوده و لازم است به عنوان محور برنامه های توسعه قرار گیرد. محوریت کشاورزی و روستا در برنامه های توسعه به این معنی است که از بخشی نگری محض پرهیز شده و مناطق روستایی به عنوان مکانهای تولیدی مورد توجه جدی قرار گیرد و همه بخشهای اقتصادی در راستای تحقق اهداف توسعه ملی، به صورت هماهنگ و مکمل عمل کنند.

admin بازدید : 43 دوشنبه 02 بهمن 1391 نظرات (0)

عنوان پژوهش

بحران ملی آلودگی منابع آب وسیاستهای دولت برای مقابله با بحران

 فرمت :  Word
صفحات :۱۶۹

مقدمه:

مسأله­ ی آلودگی یکی از مهمترین و حادترین مسائل ناشی از تمدن انسانی در جهان امروز به شمار می­رود؛ چرا که از اعماق چند هزار متری زمین گرفته تا معادن، آبهای تحت الارضی، بیوسفر، تروپوسفر و حتی در داخل هواپیماهای بلند پرواز و جو خارجی زمین، چرخه و سیستم حیات را مورد تهدید قراردادهاست

admin بازدید : 65 دوشنبه 02 بهمن 1391 نظرات (0)

موضوع پژوهش:

بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران،

ادارات هفتگانه آموزش و پرورش مشهد 

فرمت :  Word
صفحات : ۱۵۷

بیان مساله:

فرایند ارتباطات یکی از فرایندهای مهمی است که بر روی اثر بخشی سازمانها و موفقیت مدیر نقشی اساسی ایفا می کند. تحقیق وبررسی در محیط سازمانها و حیات کاری نشان می دهد که بطور متوسط مدیران سطوح مختلف بین ۷۵% تا ۹۵% از اوقات خود را صرف ارتباطات و پیام رسانی می کنند.

admin بازدید : 68 دوشنبه 02 بهمن 1391 نظرات (0)

بررسی رابطه بین تیپ‌های شخصیتی مدیران و اثربخشی آنان از دیدگاه ذی نفعان در ناحیه ۵ مشهد

تعداد صفحات ۲۰۵

فرمت ورد

چکیده:

پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه بین تیپهای شخصیتی مدیران و اثر بخشی آنان در مدارس ابتدایی ناحیه ۵ مشهد انجام گرفت. فرضیه اصلی این پژوهش این است که بین تیپهای شخصیتی مدیران و اثر بخشی آنان رابطه وجود دارد. جامعه آماری این تحقیق مدیران می‌باشند که گروه مورد بررسی ۱۰۴ نفر می‌باشند که از میان آنها ۴۰ نفر به عنوان نمونه برگزیده شدند حجم نمونه برای گروه ذی نفعان ۱۲۰ نفر می‌باشد که هر دو نمونه به شیوه ی نمونه گیری تصادفی ساده بوسیله را یا نه انتخاب شدند ابزار گرد آوری اطلاعات در این پژوهش ۲ پرسش نامه به شرح زیر می‌باشد.

۱-   پرسشنامه تیپ شخصیتی مایرز- بریگز که پرسشنامه هنجار شده است و برای تعیین تیپ شخصیتی توسط مدیران پاسخ داده شده است.

۲-  پرسشنامه اثر بخشی مدیر که توسط محققین ساخته شده و توسط اساتید مدیریت اجرا و تایید گردیده است که این پرسشنامه توسط گروه ذینفعان (معلمین، انجمن اولیاء، مربیان و دانش آموزان) پاسخ داده شد.

روش تحقیق در این بررسی همبستگی است و برای آزمون فرضیه اصلی از آزمون جداول توافقی استفاده شده است برای تحلیل داده‌ها از نرم افزار (SPSS) استفاده شده است.

admin بازدید : 50 دوشنبه 02 بهمن 1391 نظرات (0)

بررسی میزان رضایت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان از اساتید دانشگاه

تعداد صفحات ۱۸۲

فرمت ورد

اهداف پژوهش

محقق دراین تحقیق به دنبال دستیابی به پاسخی روشن برای سوال اساسی تحقیق(سنجش میزان رضایتمندی دانشجویان از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی – واحد قوچان در سال تحصیلی ۸۵-۱۳۸۴ ) یعنی تعیین و اندازه گیری میزان رضایت دانشجویان از اساتید در هر یک از حیطه های مختلف با استفاده از مقیاس های اندازه گیری که در قالب پرسشنامه برای رضایت طراحی شده است و مشخص کردن سهم هر یک از عوامل و تعیین اهمیت هر کدام از آنها است.

admin بازدید : 21 دوشنبه 02 بهمن 1391 نظرات (0)

عنوان:

بررسی حساسیت کانتراست با افزایش سن در بیماران مراجعه کننده به کلینیک بینائی سنجی

تعداد صفحات ۶۷

فرمت ورد


هدف : تعیین تغییرات حساسیت کانتراست با افزایش سن .

روش کار : از میان ۱۱۰ مراجعه کننده به کلینیک بینایی سنجی پس از توضیح کامل پروژه و گرفتن رضایت اطلاعات شامل : سن ، جنس گرفته شده و در پرسشنامه مربوطه ثبت گردید .

در مرحله بعد معاینات گرفتن دید بدون عینک ، رفرکشن توسط رتینوسکوپ استاتیک ، بررسی دید با اصلاح انجام شده و از میان بیمارانی که با اصلاح ، دید کامل داشته اند تست حساسیت کانتراست پلی رابسون ابتدا تک چشمی و سپس دوچشمی در شرایط نوری گرفته شد و نتایج بررسی شد.

نتایج :بر اساس آزمون  T میزان حساسیت کانتراست چشم راست، چپ و دوچشمی در گروههای سنی مختلف تفاوت معنی داری داشت .

(P-Value  چشم راست = ۰۰۲/۰ ؛ P-Value  چشم چپ = ۰۰۳/۰ ؛ P-Value  دوچشمی = ۰۰۰/۰ )

نتیجه گیری : از میان فاکتورهای بررسی شده بین سن و تغییرات حساسیت کانتراست ارتباط معکوس وجود دارد به طوری که هر چه سن افزایش می یابد اندازه حساسیت کانتراست کاهش می یابد ، همچنین مقدار حساسیت کانتراست دوچشمی بیشتر از تک چشمی مشاهده شد .

admin بازدید : 51 دوشنبه 02 بهمن 1391 نظرات (0)

رابطه بین عزت نفس مدیران و اثر بخشی آنان در مدارس  راهنمایی ناحیه ۲ شهر مشهد در سال تحصیلی ۸۳-۱۳۸۲

تعداد صفحات ۷۳

فرمت ورد

۵ فصل به همراه پرسشنامه

چکیده

پژوهش حاضر به منظور رابطه بین عزت نفس مدیران و اثر بخشی آنان در مدارس راهنمایی دخترانه ناحیه ۲ آموزش و پرورش شهرستان مشهد انجام گرفت. فرضیه اساسی در این پژوهش آن است که بین عزت نفس مدیران و اثر بخشی آنان در مدارس ارتباط معنی داری وجود دارد.

جامعه اماری در این تحقیق کلیه مدیران مدارس راهنمایی دخترانه (۲۰نفر) و کلیه معلمان (۲۲۰ نفر) در ناحیه ۲ شهر مشهد است.

روش تحقیق در این بررسی همبستگی است و برای تحلیل داده ها از ضریب همبستگی استفاده شده است.

نتایج به دست آمده عبارتند از :

۱-   بین عزت نفس مدیران و اثر بخشی آنان رابطه معنا داری وجود دارد.

۲-  بین اثر بخشی مدیرانی که عزت نفس بالا دارند و مدیرانی که عزت نفس پایین دارند تفاوت معنی دار وجود دارد.

۳-  بین اثر بخشی مدیرانی که عزت نفس بالا دارند با مدیرانی که عزت نفس متوسط دارند تفاوت معنی داری وجود ندارد.

۴-  بین اثر بخشی مدیرانی که عزت نفس متوسط دارند با مدیرانی که عزت نفس پایین دارند تفاوت معنی دار وجود دارد.

نتایج به دست آمده گویای این واقعیت است که هر چه عزت نفس مدیران بالاتر باشد ، اثر بخشی آنان بیشتر است و برعکس. وهمچنین بیشتر مدیران مدارس تقریبا از عزت نفس بالایی برخوردار می باشند.

admin بازدید : 42 دوشنبه 02 بهمن 1391 نظرات (0)

عنوان:

جریان اصلی تارخنگاری در دوره پهلوی

تعداد صفحات ۱۸۲

فرمت ورد

نتیجه می گوید: « نخستین بار ایرانیان تاریخ را درک کردند و آن را به دورانهای مختلف تقسیم کردند» و هرودوت تاریخ خویش را چنین آغاز می کند: «به روایات ایرانیان بهترین تاریخ شناسان هستند

admin بازدید : 31 دوشنبه 02 بهمن 1391 نظرات (0)

کتاب و کتابخانه در تمدن اسلامی و جایگاه آن در ایران و دلایل افول این کتابخانه ها

فرمت :  Word
صفحات :۱۱۵

خلاصه

با توجه به اهمیت کتاب و کتابخانه در جهان اسلام، که ناشی از تعالیم این مکتب آسمانی است، و وجود احادیث و روایات بیشماری از رسول اکرم و ائمه درباره دانش و پژوهش، جایگاه کتاب و کتابخانه در تمدن اسلام به وضوح آشکار می شود.

در دوران تمدن اسلامی دو دوره کلی و بارز وجود دارد، دوران رشد و شکوفایی علم و دانش در این تمدن، که باعث به وجود آمدن کتابخانه های بسیار بزرگ و کاملی شد که به کمک دانشمندان و محققان آن زمان به وجود آمدند و دیگر دوره افوق که در این دوره به دلایل مختلفی از جمله عوامل درونی و بیرونی، افول علم و دانش و در کنار آن کم رنگ شدن نقش کتابخانه ها در جهان اسلام را شاهد می باشیم.

admin بازدید : 22 دوشنبه 02 بهمن 1391 نظرات (0)

عنوان:

هنجاریابی آزمون افسردگی کودکان ماریاکواس برای کلیه دانش آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی شهرستان تربت حیدریه در سال ۸۴-۸۳

فرمت :  Word
صفحات :۱۶۵

اهداف تحقیق :

 الف ) ارائه جداول نرم و هنجار جهت آزمون افسردگی کودکان ماریاکواس برای گروه مرجع نوجوانان دختر و پسر مدارس راهنمایی شهرستان تربت حیدریه.

ب ) بررسی میزان روایی آزمون افسردگی کودکان ماریاکواس برای گروه مرجع نوجوانان پسر و دختر مدارس راهنمایی شهرستان تربت حیدریه .

ج ) بررسی میزان پایایی آزمون افسردگی کودکان ماریاکواس برای گروه مرجع نوجوانان پسر و دختر مدارس راهنمایی شهرستان تربت حیدریه

admin بازدید : 35 جمعه 29 دی 1391 نظرات (0)
 

پروژه

مدارهای الکترونیکی

عنوان پروژه :  شبکه های کامپیوتری

فرمت :  Word
صفحات :۲۵۹

 

چکیده

شبکه های کامپیوتری امروزی فصل نویسی در انفورماتیک است . با وجود شبکه های کامپیوتری , محققین می توانند در اقصی نقاط دنیا تنها با فشردن کلیدهایی از صفحه کلید کامپیوتر , در چند ساعت بعد از تازه ترین اطلاعات موضوعات مورد نظر خود باخبر شوند .

تکنولوژی شبکه به سرعت در حال رشد است رشد و توسعه شبکه های کامپیوتری بر کسی پوشیده نیست مدت هاست که جمع آوری و پردازش اطلاعات توسط کامپیوتر انجام می شود . علاوه بر این , کامپیوتر در توزیع اطلاعات و برقراری ارتباطات از طریق شبکه های کامپیوتری نقش مهمی را بازی می کند .

این پروژه تحقیقاتی که شبکه های کامپیوتری را مورد بررسی قرار می دهد که در ۴ فصل تقسیم بندی و ویرایش گردیده است .

پروژه مدارهای الکترونیکی

admin بازدید : 19 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (0)

عنوان تحقیق :

بررسی نقش خانواده در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دیر آموز شهرستان مینودشت

تعداد صفحات ۷۹

فرمت ورد

شامل ۵ فصل به همراه منابع و مآخذ و پرسشنامه

بیان مسأله:

آیا خانواده در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دیرآموز نقشی دارد؟

نهاد خانواده در مجموعه نهادهای جامعه از نظر اندازه کوچکترین واحد ولی از نظر اعتبار و اثربخشی والاترین و عظیم ترین نهاد اجتماعی است و بدون تردید اساس تحول از خانواده آغاز می شود و بسیار ساده اندیشی است که تمام بار سنگین تعلیم و تربیت را به دوش مدرسه بیافکنیم و نقش خانواده و کارکردهای اساسی این نهاد مقدس را مورد توجه قرار ندهیم کودکان و نوجوانان کشور ما با مشکلات روحی و روانی روبرو هستند و قسمت اعظم این فشارها به خانواده و والدین و روابط آنها باهم و فرزندان برمی گردد.

admin بازدید : 44 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (0)

عنوان

بررسی سلامت روانی کارکنان بهزیستی شهر نیشابور

تعداد صفحات ۸۹

فرمت ورد

شامل ۵ فصل به همراه منابع و مآخذ و پیوست و پرسشنامه

چکیده

پژوهش حاضر با هدف مطالعه میزان سلامت روانی در کارمندان اداره بهزیستی شهر نیشابور انجام شده است که جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارمندان زن و مرد اداره بهزیستی شهر نیشابور با حجم ۳۶ نفر تشکیل می دهند که از این افراد تعداد ۳۱ نفر با محقق در اجرای آزمون سلامت عمومی GHQ و پرسشنامه محقق ساخته همراه آن همکاری نموده اند این تحقیق از انواع زمینه یابی و با هدف بررسی یک فرضیه و چهار سوال تحقیقی انجام گرفت که داده های آماری با استفاده از نرم افزار آماری SPSS با درجه آزادی ۹۵% مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت

admin بازدید : 58 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (0)

عنوان :

هویت و عزت نفس

تعداد صفحات ۷۳

فرمت ورد

شامل ۵ فصل به همراه منابع و مآخذ و پیوست

اهداف تحقیق

به طورکلی این پژوهش اهداف زیررادنبال می کند.

۱-مطالعه رابطه ، عزت نفس باپایگاه هویت دستیابی دردانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی وسوم متوسطه

۲-مطالعه رابطه عزت نفس باپایگاه هویت پراکندگی دردانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی وسوم متوسطه

۳-مطالعه رابطه عزت نفس باپایگاه هویت ممانعت دردانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی وسوم متوسطه

۴-مطالعه رابطه عزت نفس باپایگاه هویت تعلیق دردانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی وسوم متوسطه

۵-بررسی عزت نفس ورابطه آن بارشته تحصیلی

اهمیت چنین پژوهشی دربرنامه ریزی هاوشناخت معضلات نوجوانان ازجایگاه ویژه ای برخورداراست . زیرابه اهداف نوجوانان سمت وسویی مشخص خواهددادواگرنوجوانان عزت نفس پایینی داشته باشندمی توان بااستفاده ازروش های موثرعزت نفس آنان راتقویت کرده و بالابرد.

admin بازدید : 30 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (0)

عنوان تحقیق

بررسی نگرش معلمان و دانش آموزان به شیوه های ارزشیابی

در مدارس راهنمایی شهر نیشابور 

تعداد صفحات۳۰

فرمت ورد

شامل ۵ فصل به همراه منابع و مآخذ و پیوست

پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین ارزشیابی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان راهنمایی بر روی ۶۴ دانش آموز و ۶۴ معلم انجام گرفته است.

جهت گردآوری داده ها، ۲ عدد پرسشنامه شامل سئوالات محقق ساخته، یکی ویژه دانش آموزان با تعداد ۱۰ سئوال و دیگری ویژه معلم با تعداد ۲۰ سئوال تهیه و اجرا شد، که بعد از تجزیه و تحلیل داده ها نتایج حاصل به شرح زیر می باشد

admin بازدید : 26 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (0)

عنوان تحقیق

مدیریت پروژه

تعداد صفحات ۵۸

فرمت ورد

دراوایل دهه ۵۰میلادی،شخصی به نام «E.l DuPont de Nemours» باهمکاری نیروی دریایی امریکا یک کارمشترک مدیریت پروژه(باترکیب یک نموداربرنامه ریزی پروژه وجدول زمان بندی رایانه ای) رابه انجام رساندند.

admin بازدید : 73 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (0)

عنوان تحقیق

معرفی JIT=JUST IN TIME

تعداد صفحات ۸۶

فرمت ورد

هنگامی که اصطلاح«JIT=JUST IN TIME» برای اولین باردرفرهنگ مدیریت استفاده شد می توانست معنای مختلفی برای افرادمختلف داشته باشد.سیستم تولیدیJIT ازنظراینکه درجهت کاهش ضایعات گام برمی دارد،یک رویکرد مدیریت عملیاتی وازاین نظرکه یکی ازاهداف آن بهبود کارایی وکیفیت است،یک رویکردمدیریت تکنیکی به شمار می رود.ازطرفی بعضیها آنرابه دلیل اینکه سیستم تولیدی JITیک مفهوم تولیدجامع است رویکرداستراتژیک نامیده اند.درعمل سیستم تولیدی JITقبل ازآنکه رویکردعملیاتی تکنیکی  ویا استراتژیک باشدیک راهکار برای تسهیل عملیات است.

هدف اصلی سیستم تولیدیJITمی تواند حاوی یک سری اصول شناخته شده مورد نیازبرای موفقیتهای عملیاتی شرکتهایی باشدکه دارای رقبای زیادی هستند.این اصول ازژاپن شروع شد و بعدها درایلالات متحده درجهت مدیریت موجودیها رشدپیداکرد.این اصول بعدها درسایر جنبه های مدیریت مثل مدیریت تولید، مدیریت کیفیت بکارگرفته شد.همانطورکه موفقیت سیستم JITبه عوامل داخلی سازمان بستگی داردبه مشارکت عوامل خارج ازسازمان مثل فروشندگان وعرضه کنندگان موادنیزنیاز است.درطول دهه۱۹۸۰تاکیداساسی بیشتربرروی منابع انسانی سیستمJITوهمچنین محیطی بودکه عوامل انسانی درآن کار می کنند.لذا دراین زمانJITبرروی کارکرد خدماتی واداری توسعه پیداکرد.

admin بازدید : 98 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (0)

عنوان تحقیق

تاثیر کلاس بندی بهینه در ارتقا و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی

تعداد صفحات ۶۵

فرمت ورد

شامل ۵ فصل به همراه منابع و مآخذ و پیوست

بیان مساله :

در این تحقیق ما در پی پاسخ این سوال هستیم که کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ارتقا و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی دارد.

admin بازدید : 34 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (0)

عنوان :

توریست و تأثیر آن بر امنیت ملی

تعداد صفحات ۶۹

فرمت ورد

شامل ۵ فصل به همراه منابع و مآخذ و پیوست

مسأله پژوهش

گردشگری امروز یکی از اقتصادی ترین فعالیت ها در چرخه ملی کشورها، به خصوص از جهت اشتغال و ارزآوری و رونق مناطق مختلف تلقی می شود که علاوه بر آن دارای مزایای ارتباطی، سیاسی، فرهنگی تأثیرات بین الملل خاصی است. به همین دلیل اغلب کشورهای جهان که دارای میراث فرهنگی غنی و نیز مناطق طبیعی هستند و از این فعالیت به منزله ابزاری راهبردی در توسعه اقتصادی استفاده می کنند.

admin بازدید : 21 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (0)

بررسی نگرش دبیران و دانش اموزان دختر مقطع متوسطه

نسبت به اجرای طرح لباس متحدالشکل در شهرستان نیشابور

سال تحصیلی ۸۷-

تعداد صفحات ۶۹

فرمت ورد

شامل ۵ فصل به همراه پرسشنامه و ضمائم

بیان مسئله

ریشه ی بیشتر انحرافات دینی و اخلاقی نسل جوان را در لابه لای افکار و عقاید آنان باید جستجو کرد. فکر این نسل از نظر مذهبی آن چنان که باید راهنمایی نشده است، و از این نظر فوق العاده نیازمند است.

admin بازدید : 21 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (0)

موضوع:

 بررسی مقایسه ای سلامت روانی بین سالمندان ساکن خانه سالمندان و سالمندان ساکن در منزل در شهرهای گرگان و بستک.

تعداد صفحات ۵۸

فرمت ورد

شامل ۵ فصل به همراه پرسشنامه و ضمائم

admin بازدید : 35 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (0)

رشته روانشناسی

عنوان:

«مقایسه سلامت عمومی و خودکارآمدی دانشجویان دارای عقاید مذهبی بالا با دانشجویان دارای عقاید مذهبی پایین»

تعداد صفحات ۹۸

فرمت ورد

شامل ۵ فصل به همراه پرش نامه و ضمائم

چکیده

هدف اصلی مطالعه ی حاضر بررسی سلامت عمومی و خودکارآمدی در بین دانشجویان با عقاید مذهبی بالا و دانشجویان با عقاید مذهبی پایین است. برای نیل به این هدف ۱۰۰ نفر را به عنوان نمونه انتخاب نمودم، که ۵۰ نفر  از دانشجویان با عقاید مذهبی بالا و ۵۰ نفر با عقاید پایین بودند. برای تعیین نتایج از روش آماری T-TesT استفاده شده است. نتایج به دست آمده نشان داد که دانشجویان با عقاید مذهبی بالا در دو مقیاس سلامت عمومی و خود کارآمدی وضعیت بهتری نسبت به دانشجویان با عقاید مذهبی پایین داشتند و به طور کل تاثیر مثبت عقاید و باورهای دینی را در سازوکاری بهتر با زندگی شان می دهد

admin بازدید : 50 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (0)

عنوان پژوهش

بررسی رابطه منبع کنترل (درونی- برونی) با عزت نفس

تعداد صفحات ۱۰۰

فصل اول:بیان مسئله

فصل دوم:پیشینه نظری

فصل سوم:طرح پژوهش

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل آمارِِِی

فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری

چکیده :

    پژوهش حاضر٬ با نام « بررسی رابطه منبع کنترل ( درونی- برونی) با عزت نفس » که با هدف یافتن رابطه بین عزت نفس و منبع کنترل در پسران و دختران دانشجو وهمچنین یافتن تفاوت  منبع کنترل و عزت نفس بین دانشجویان دختر و پسر , انجام شد.

    منبع کنترل که دارای دو بعد درونی و بیرونی است و بنابر فرضیات راتر ,افرادی که دارای منبع کنترل درونی هستند معتقدند که اعمالشان نقش عمدهای در به حد اکثر رساندن برون دادهای بد یا خوب دارد و افراد دارای دارای منبع کنترل بیرونی٬ فکر میکنند برون دادهای بد یا خوب ارتباطی با رفتار انها ندارد.

admin بازدید : 65 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (0)

عنوان

بررسی و مقایسه‌ میزان اضطراب دانشجویان پسر دانشگاه تبریز قبل از امتحانات و در ایام امتحانات

رشته روان‌شناسی بالینی

تعداد صفحات ۶۸

شامل ۵ فصل :

فصل اول : ادبیات پژوهش

فصل دوم : پایه‌های نظری و پیشنة تحقیق

فصل سوم : روش تحقیق

فصل چهارم : یافته‌های پژوهشی

فصل پنجم : بحث و نتیجه‌گیری

منابع و ضمائم

چکیده پایان‌نامه :

این پژوهش به منظور بررسی و مقایسه میزان اضطراب دانشجویان پسر قبل از امتحانات و در ایام امتحانات صورت گرفته است. پژوهش در سطح دانشگاه تبریز انجام گرفت.

بعد از انتخاب نمونه لازم به منظور جمع‌آوری داده‌ها از مقیاس زونگ استفاده شد.

برای تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده آزمون t استفاده شده .T محاسبه شده در سطح ۰۰۱/۰ معنی‌دار است که فرضیه H1 مورد تأیید قرار گرفت. به عبارت دیگر بین میزان اضطراب دانشجویان قبل از امتحانات و در ایام امتحانات تفاوت وجود دارد و این تفاوت از لحاظ آماری معنی‌دار‌ است  و به این ترتیب فرضیه پیشنهادی پژوهش مورد تأیید قرار گرفت.

admin بازدید : 35 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)

 

 
 
  
 

پایان نامه تحت عنوان شبکه های بی سیمWi-Fi

شامل ۵ فصل به صورت فایل ورد  در ۱۳۵ صفحه

پایان نامه تحت عنوان شبکه های بی سیمWi-Fi

شامل ۵ فصل به صورت فایل ورد  در ۱۳۵ صفحه

admin بازدید : 23 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)

عنوان پایان نامه:

بررسی اندیشه های انقلابی و اجتماعی مارکس

فرمت word

۲۵۵ صفحه

حجم فایل۲۵۲ کیلو بایت

admin بازدید : 54 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)

عنوان پایان نامه :

رشته ادبیات و زبان فارسی

تاثیر تلویزیون بر مهارتهای گفتاری کودکان و نوجوانان

فرمت : word

136 صفحه

حجم فایل : ۱۳۵  کیلو بایت

 

admin بازدید : 31 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)

عنوان پایان نامه

رشته علوم تربیتی و علوم اجتماعی

بررسی عوامل موثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسطه شهر نیشابور

 

admin بازدید : 64 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)

عنوان پایان نامه

رشته علوم اجتماعی

بررسی میزان مسئولیت پذیری در حیطه خانواده و جامعه بین دانش آموزان دختر مقطع پیش دانشگاهی مدارس عادی و غیر انتفاعی در شهرستان نیشابور

admin بازدید : 59 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)

 رشته علوم اجتماعی و جامعه شناسی

بررسی تفاوت بلوغ عاطفی در بین دانشجویان خانم مجرد و متأهل ۱۸ تا ۳۰ سال دانشگاه سیستان و بلوچستان در سال ۸۶

 

admin بازدید : 86 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)

موضوع پایان نامه

رشته علوم تربیتی

بررسی رابطه بین اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی در دانش‌آموزان و دانشجویان

این پایان نامه در ۹۲ صفحه و با حجم ۱۳۴ کلیو بایت  در قالب ورد تهیه شده است

 

admin بازدید : 77 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)

موضوع پایان نامه

رشته علوم تربیتی

بررسی عوامل موثر در رضایت مندی شغلی معلمان

پایان نامه زضایت مندی شغلی در ۱۴۷ صفحه با حجم ۱۵۸ کلیو در قالب ورد تهیه شده است

 

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 120
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 47
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 44
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 54
  • بازدید ماه : 50
  • بازدید سال : 365
  • بازدید کلی : 10,412